ul. 1 Sierpnia 36 B, 02-134 Warszawa

×

Błąd

Błąd krytyczny rozszerzenia [sigplus]: Dla folderu galerii obrazów 170727s8 oczekiwana jest względna ścieżka do folderu startowego określonego w konfiguracji rozszerzenia w zapleczu systemu Joomla!.

Błąd krytyczny rozszerzenia [sigplus]: Dla folderu galerii obrazów 170727s8 oczekiwana jest względna ścieżka do folderu startowego określonego w konfiguracji rozszerzenia w zapleczu systemu Joomla!.

Multithumb found errors on this page:

There was a problem loading image 'images/stories/170727s8/DSC_0724.jpg'
There was a problem loading image 'images/stories/170727s8/DSC_0724.jpg'

DSC_0724.jpgDnia 27 lipca 2017 r., odbyła się wycieczka techniczna na budowę odcinka trasy S8 między Nadarzynem a Radziejowicami. W przyszłości odcinek S8 przechodzący przez Warszawę będzie elementem międzynarodowej drogi Via Baltica z Belina do Helsinek, poprzez Polskę, Litwę, Łotwę, Estonię. Jest to pierwszy paneuropejski korytarz transportowy, który będzie kluczową drogą dla rozwoju północno-wschodniej Polski i jedna ze strategicznych tras komunikacyjnych.

Uczestnicy wycieczki przyjechali do siedziby wykonawcy - firmy PORR w Ruścu. W Sali konferencyjnej powitała uczestników inżynier rezydent - Teresa Sawicka. Przedstawiła organizatorów i prelegentów, którymi byli najbardziej kompetentni realizatorzy budowy. Po prelekcjach dotyczących tak projektu jak i problemów związanych z przebiegiem budowy, uczestnicy udali się na wizję lokalną, budowanego odcinka. Oprowadzającymi byli kierownicy robót drogowych i mostowych. Odwiedzany odcinek  jest wykonywany przy użyciu  nawierzchni betonowej. Prelegenci prezentowali zalety użytej nawierzchni, do których należy m.in. wysoka trwałość, brak zjawiska okleinowania, optymalne koszty budowy i eksploatacji, 100% recykling. Istotne dla użytkowników są mniejsze zarówno opory toczenia jak i zużycie paliwa. Wycieczkowicze otrzymali wyczerpującą informacje na temat rodzajów nawierzchni betonowych i walorów poszczególnych jej typów. Da się wyróżnić ich aż jedenaście; każdy wymaga szerszego omówienia, a znakomici prelegenci zagłębili się również w informacje o badaniach podstawowych i uzupełniających, wykonywanych w przypadku sporu lub braku możliwości pełnej oceny jakości wykonanej nawierzchni na podstawie badań podstawowych.

Więcej o szczegółach bardzo interesującej budowy, napiszemy w najbliższym numerze „Inżyniera Mazowsza”. Poniżej galeria zdjęć.

{gallery}170727s8{/gallery}