ul. 1 Sierpnia 36 B, 02-134 Warszawa

Czytaj więcej...24 października 2019 członkowie MOIIB wzięli udział w wyjeździe technicznym na budowę Mostu Południowego. Jest on integralną częścią Południowej Obwodnicy Warszawy - odcinek B. Jako część autostrady A2, będzie łączył Wawer z Wilanowem. Będzie najdłuższą warszawską przeprawą przez Wisłę i osiągnie długość 1,5 km, przy szerokości 45,8 m. Cały odcinek B jest zaplanowany na 6.45 km.

Będą 4 pasy ruchu i ciąg pieszo - rowerowy po obu stronach. Prace rozpoczęły się tu w czerwcu 2017 roku, a koniec jest przewidziany na 2020. Koszt inwestycji to 757, 64 mln zł.

Warunki gruntowo - wodne są nie lada wyzwaniem dla wykonawców. Zastosowano tu wiele nowatorskich rozwiązań. Stosuje się np. metodę nasuwania podłużnego polegającą na wytwarzaniu odcinków konstrukcji w wytwórni i sukcesywne wysuwanie nad przeszkodę metodę wspornikową oraz MSS. 

Czytaj więcej...Podłoże wzmacniane jest za pomocą: kolumn: KSS,DSM, KSS/FSS, FSS, wymiany gruntu, metodą nasypu przeciążeniowego wraz z sączkami pionowymi.

 

Czytaj więcej...Data MOIIB zaprosiła członków izby na wyjazd techniczny nad Narew wpadającą do Jeziora Zegrzyńskiego, gdzie usytułowana jest działająca od 56 lat Elektrownia Wodna Dębe.
Oprócz funkcji elektrowni wodnej zapewniającej czyste i zdrowe źródło energii, stanowi też zaporę wodną dla Jeziora Zegrzyńskiego oraz most, po którym przebiega droga wojewódzka nr 632.Pomysł budowy stopnia wodnego Dębe powstał w Centralnym Urzędzie Gospodarki Wodnej w latach pięćdziesiątych. Inwestorem była “Bugobudowa”. Prace budowlane rozpoczęto w 1958 roku, a oficjalne otwarcie całego obiektu nastąpiło 22 lipca 1963 roku. Dokumentację techniczną opracowało Centralne Biuro Studiów i Projektów Budownictwa Wodnego „Hydroprojekt” w Warszawie. Generalnymi wykonawcami były przedsiębiorstwa: Warszawskie Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego - Inżynieryjnego „Hydrobudowa 1” i „Hydrobudowa 6”.Zbudowano ją przy stopniu wodnym, obejmującym 230-metrową zaporę na rzece Narew. Budynek stanowi element budowli piętrzącej wodę. Jego część podziemna składa się z dwóch bloków żelbetowych. W każdym z nich zamontowane zostały dwa hydrozespoły z turbinami Kaplana o średnicy wirnika 4,8 m. Turbiny są sprzężone z generatorami o mocy 6,25 MVA każdy. W części nadziemnej znajduje się: hala maszyn z pomieszczeniami technologicznymi, nastawnią, rozdzielnią niskiego napięcia oraz halą montażową.

Zapora powoduje powstanie stopnia wodnego o wysokości 5,5 metra. W czasie przyborów w Narwii nadmiar wody jest upuszczany przez znajdujących się tuż obok pięć przęseł jazu.

Czytaj więcej...Elektrownia połączona jest z Krajowym Systemem Elektroenergetycznym pięcioma liniami o napięciu 110 kV poprzez dwa transformatory blokowe o mocy 16 MVA każdy, a jej moc zainstalowana wynosi 20 MW osiągana przy spadzie 5,7 m i przełyku instalowanym turbin 428 m³/s.

Czytaj więcej... Mazowiecka Izba Inżynierów Budownictwa gościła wczoraj na budowie budynku Forest, którego inwestorem jest HB Reavis Poland, a generalnym wykonawcą HB Reavis Construction. Obiekt niedługo zacznie wyłaniać się z ziemi. Uczestnicy mogli zobaczyć szczegóły prac związanych z wykopem, którego ukończenie wymaga jeszcze usunięcia około 110 tysięcy m sześciennych gruntu.

Prace trwają od września 2018 i do tej pory zostały zrealizowane ściany szczelinowe, barety, tymczasowe ścianki berlińskie, dwubuławowe kotwy ścian szczelinowych . Obecnie wykonywane są mikropale kotwiące płytę fundamentową ze względu na duże ciśnienie wody gruntowej. Rozpoczęły się prace nad konstrukcją żelbetową. Trwa realizacja izolacji części podziemnej, uziemienia konstrukcji, kanalizacji podposadzkowej.

Zostało jeszcze do wbudowania 83 tys. metrów sześciennych betonu, 11 tysięcy ton stali, 36 tys. metrów kwadratowych fasady do zamontowania.

Czytaj więcej...Stosowane są tu ciekawe rozwiązania np. stropy sprężone, gdzie uzyskano rozpiętość przęsła około 10 metrów bez dodatkowych podpór  zachowując grubość stropów 25 cm. Budynek będzie posiadał płytę fundamentową dochodzącą do 2,5m grubości. Wieża posadowiona jest na 54 baretach, które sięgają 20 metrów poniżej poziomu spodu płyty fundamentowej.
Charakterystyczną cechą tego kompleksu będzie wszechobecna zieleń, znajdująca się także na dachach i tarasach.  Z myślą o pracownikach i lokalnej społeczności, na parterach ulokowane zostaną restauracje i kawiarnie, a pomiędzy budynkami ogólnodostępny, przechodni plac i tereny zielone wielkości dwóch boisk piłkarskich. Warto zwrócić uwagę, że woda deszczowa będzie tu wykorzystywana do podlewania zieleni oraz w  toaletach dla rowerzystów.
Jako dostawcy energii elektrycznej będą brani pod uwagę tylko podmioty kładące szczególny nacisk na ekologię i korzystające z odnawialnych źródeł energii.
Obecny etap zakłada realizację 3 poziomów podziemnych. Następnie w 2020 roku zostanie zakończona II faza budynku, gdzie powstanie część sześciokondygnacyjna od strony ul, Burakowskiej, natomiast I faza posiadająca od 6 do 9 kondygnacji, wraz z 29-cio kondygnacyjną wieżą ujrzy swój finał pod koniec 2021.
 
 

Kontakt do Przewodniczącego Koła Młodych kol. Radosława Cichockiego

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zapraszamy serdecznie do uczestnictwa w wyjazdach technicznych organizowanych przez Koło Młodych Inżynierów MOIIB.

Poniżej plany na 2020r. Zapisy na najbliższe wyjazdy na stronie:    https://maz.piib.org.pl/doskonalenie-zawodowe/wyjazdy-techniczne

 Z przykrością informujemy, iż z uwagi na obecny stan sanitarno-epidemiologiczny w Polsce, podjęta została decyzja o odwołaniu najbliższych wyjazdów technicznych. Informacje o wyjazdach pojawią się po podaniu komunikatów odpowiednich służb państwowych o ustaniu zagrożenia epidemiologicznego.

Data Cel  Informacja  Zapisy
25.03.2020 Port Praski - budowa śluzy przeciwpowodziowej i kompleksu budynków

Informacje o budowie:

https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,22169546,port-praski-zaczela-sie-budowa-kluczowej-inwestycji-sluzy-i.html

 

                  ODWOŁANE

   22.04.2020 [?]

 

Metro - Budowa II linii,

ul. Bazyliańska 7 

 

                         

                               Informacje o budowie:

              https://www.metro.waw.pl/ii-linia-metra-109

 

            

Będą uruchomione w przypadku  komunikatów odpowiednich służb państwowych o ustaniu zagrożenia epidemiologicznego.

 

Wyjazdy techniczne zrealizowane przez Koło Młodych Inżynierów MOIIB

Czytaj więcej...12 marca 2019r. miał miejsce wyjazd techniczny, w którym wzięło udział 45 członków MOIIB. Zwiedzano Elektrownię Kozienice oraz wieżę widokową  w Skansenie Bojowym I Armii Wojska Polskiego w Mniszewie.

Czytaj więcej...W trakcie wizyty w Elektrowni Kozienice, obecnie Enei Wytwarzanie, uczestnicy mogli zobaczyć urządzenia i instalacje oraz sterownie zarówno w blokach o mocy 200 i 500 MW, jak również w najnowszym bloku B11 o mocy 1075 MW. Budowlańcy mogli poznać historię oraz szczegóły, dotyczące działania kompleksu dzięki uprzejmości pracowników Enei Wytwarzanie, Andrzeja Jamanka i Marcina Boćka, którzy cierpliwie i wyczerpująco odpowiadali na wszystkie pytania.

Czytaj więcej...Budowa kozienickiej elektrowni rozpoczęła w 1968 roku i już 4 lata później został oddany do użytku blok nr 1. W kolejnych latach uruchamiano następne bloki, a w latach 90-tych rozpoczęła się modernizacja - wtedy automatyka i komputery przejęły dużą część zadań personelu. Do niedawna elektrownia posiadała 10 bloków wytwarzających łącznie ponad 2600 MW, najnowszy 11 blok o mocy 1075 MW oddano do użytku w 2017 roku. Realizacji zadania podjęło się konsorcjum firm: Polimex-Mostostal i Mitsubishi Hitachi Power Systems Europe GmbH (MHPSE), koszt budowy wyniósł 6.4 mld zł. Ukończenie inwestycji pozwoliło spółce Enea Wytwarzanie osiągnąć 13 proc. udziału w rynku produkcji energii elektrycznej. Nikogo więc nie dziwi, że Elektrownia Kozienice jest największą w Polsce elektrownią spalającą węgiel kamienny.

Następnym celem wyjazdu była nowo wybudowana wieża widokowa w konstrukcji stalowej znajdująca się na terenie skansenu w Mniszewie.

Zapraszamy wszystkich członków MOIIB do kolejnych wyjazdów technicznych organizowanych przez Koło Młodych.

Plan na rok 2019 i inne informacje Koła Młodych: https://maz.piib.org.pl/kolo-mlodych-moiib

 

Podkategorie