ul. 1 Sierpnia 36 B, 02-134 Warszawa

Akademia Menedżera - BLOK 2 - Od "ja" do "my" - czyli budowanie odpowiedzialnych i efektywnych zespołów - WARSZTATY Z DOFINANSOWANIEM MOIIB

UWAGA!

Program Akademii Menedżera składa się z 2-dniowych szkoleń (bloków szkoleniowych).
Uczestnik nie ma jednak obowiązku skorzystać ze wszystkich trzech bloków tematycznych.
Szkolenia można dowolnie wybrać np. korzystając tylko z bloku 1 i 3, omijając blok 2.

BLOK 1 - "Ja Menedżer" - czyli, jak skutecznie zarządzać zespołem (zakończone)
BLOK 2 - Od "ja" do "my" - czyli budowanie odpowiedzialnych i efektywnych zespołów
BLOK 3 - Zarządzanie zadaniami - od delegowania do egzekwowania
BLOK 4 - "Ja Lider" - Prowadzenie rozmowy motywującej
BLOK 5 - Asertywna komunikacja menedżerska w sytuacjach trudnych
BLOK 6 - Zarządzanie zmianą i proaktywnością

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • Poznasz kamienie węgielne BUDOWANIA EFEKTYWNEGO ZESPOŁU.
  • Opanujesz działanie menedżerskie w PODNOSZENIU EFEKTYWNOŚCI W ZESPOLE.
  • Poznasz charakterystyki GENERACJI PRACOWNIKÓW w zespole i określisz REKOMENDACJE do efektywnego zarządzania różnorodnym zespołem.
  • Rozwiniesz umiejętności komunikacji menedżerskiej ukierunkowanej na ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW W ZESPOLE.

Wszystkim uczestnikom zapewniamy:

  1. Materiały dydaktyczne
  2. Torba, notes oraz długopis
  3. Catering (obiad oraz przerwy kawowe)

Terminy i godziny zajęć:
26.10.2019 r. 8:30-16:30
27.10.2019 r. 8:30-16:30

Koszt kursu:

Członek MOIIB - 250 zł brutto - kwota po dofinansowaniu z MOIIB.
Osoba niezrzeszona w MOIIB lub zawieszona - 550 zł brutto - pełna odpłatność.

Płatność on-line (wraz z podaniem danych do faktury)
realizowana jest podczas zapisu (etap końcowy).

UWAGA !!! Zapis na warsztaty oznacza,

iż uczestnik zapoznał się z regulaminem, kosztami uczestnictwa i obowiązkiem uiszczenia opłaty.

W przypadku niepowodzenia lub odrzucenia płatności on-line możliwa jest wpłata na konto MOIIB.

W tym celu prosimy o kontakt z Działem Doskonalenia Zawodowego
tel. 22 300 05 75, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wystawiane są faktury VAT. Brak danych do faktury spowoduje automatycznie wystawienie dokumentu na osobę fizyczną (uczestnika)!

Program warsztatów:

  1. Kamienie węgielne budowania efektywnego zespołu:

    1. Co buduje zespół: cel – lider – skład zespołu – standardy/wzorce pracy. Etapy procesu zespołowego: formowanie – docieranie – normowanie – działanie – zawieszenie – akceptacja a organizacja zespołu. 
    2. Role zespołowe – „typologia Belbina” a świadomość własnych i innych osób preferencji do określonych działań.

  2. Cykl OAPD – podnoszenie efektywności zespołu – ćwiczenie „szeregowanie”:

    1. Obserwacja – przyglądanie się i zbieranie danych/faktów o jego działaniu. Znaczenie wykorzystywania list kontrolnych a udział wszystkich członków zespołu w obserwacji.  Kluczowe pytanie: „co robimy?” a efekt karuzeli. „Obserwacja uczestnicząca” i „helicopter view” jako fundament obserwacji.
    2. Analiza – ustalenie przyczyn problemu jako źródło motywacji do dokonania zmiany. Jak zespół odbiera listowanie czynników porażki i ocenia kierownika?
    3. Planowanie – jako zespołowe wyznaczenie „mapy drogowej” do osiągnięcia celu. Co zrobić, aby nie pomylić drogi z celem a „złote zasady” planowania. Co to znaczy „lepiej” czyli znaczenia wyznaczenia SMARTER – owego celu. Plan w głowie czy przed oczyma – zapis „krytycznych”  elementów planu.  Czy pytanie „wszystko jasne?” sprawdza się jako metoda weryfikacji zrozumienia planu w zespole – od pytań zagrażających  do pytań zanurzonych. Ilość nowych zmiennych w planie a potrzeba sprawdzenia pilotażowego działania planu.
    4. Działanie – czyli wprowadzenie planu w życie. Obserwacja osiąganych wyników i wskazanie „punktów zmiany”. 
    5. Wykorzystywanie cyklu w stabilizowaniu działania i optymalizacji wyników.

  3. Generacje w pracy – czyli z kim współpracujemy w zespole?:

    1. Kto jest kto czyli pokolenia: BB – X – Y – Z.  Identyfikacja pokoleń – z  czego wynika przynależność do generacji: data urodzenia czy wartości i postawy życiowe?
    2. Fakty i mity o „Zzetowanych” a ich mocne strony i obszary rozwojowe. Potrzeby – wartości – postawy – pokolenia Z w pracy. Nie są tacy jak my – czyli jaki jest potencjał pokolenia Z?
    3. Rekomendacje do współpracy:
      1. potrzeby i oczekiwania  pokolenia z wobec szefa i firmy – jakie są i jak im sprostać?
      2. komunikacja z „z – tami” – czy stać menedżera na brak dopasowania?
      3. jak delegować zadania, aby zmotywować do działania i aby zostało wykonane zgodnie z oczekiwaniem?                                        
      4. motywatory i informacje zwrotne – czy prawdą jest, że tylko pieniądze ich motywują? jak przekazać negatywny feedback, aby został konstruktywnie odebrany przez z?
      5. bycie autorytetem dla generacji z – budowanie przez menedżera asertywnych relacji i gotowość do wspierania z.

  4. „Expose szefa” – komunikacja menedżera z zespołem w sytuacjach trudnych – trening:

    1. TAO współpracy – jak rozmawiać w sytuacji różnicy opinii, gdy chcemy innych przekonać do przyjęcia naszego rozwiązania – ćwiczenie „przekonaj mnie”.
    2. Określenie przez menedżera czego oczekuje w realizacji zadań i jakie są akceptowane zachowania w zespole zamiast pozostawianie przestrzeni na „domyślanie się i docieranie”:
      1. przedstawienie intencji;
      2. określenie celów;
      3. wskazanie minimalnych granic;
      4. nazwanie maksymalnych preferencji.
      5. zamknięcie expose.

  5. Zakończenie i podsumowanie szkolenia:

    1. Przegląd zagadnień ćwiczonych w trakcie szkolenia.
    2. Technika „most w przyszłość” – jak mogę wykorzystać nowe umiejętności  w swojej pracy? – sesja informacji zwrotnych.
    3. Przekazanie zadań rozwojowych: indywidualne zadanie wdrożeniowe sformułowane przez każdego z uczestników na podstawie Action Planu, którego realizacja będzie praktyczną kontynuacją celów szkolenia.

 

{nomultithumb}

Prowadzący: Piotr Sajewicz - HIGH5 Group

Praktyk zarządzania – zdobył unikatowe doświadczenie z zakresu zarządzania zespołem, komunikacji i działania w sytuacjach trudnych i kryzysowych odpowiadając za pracę 120 osobowego zespołu rozproszonego, funkcjonującego na terenie kraju i poza nim.

Absolwent Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego – specjalizacja psychologia zarządzania. Ukończył studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi a także Coachingu. Od 1995 r. realizuje projekty szkoleniowe i doradcze. Training & Development Manager HIGH5 Group sp. z o.o.. Certyfikowany Praktyk PRISM Brain Mapping.

Pracuje w obszarze Zarządzania Zasobami Ludzkim i Rozwoju Potencjału:

  • warsztaty z obszarów: komunikacji, zarządzania zespołem, przywództwa, oceniania, zarządzania konfliktem, zarządzania stresem, komunikacji, asertywności, zarządzania sobą w czasie.
  • prowadzi programy Train the Trainers,
  • wdraża proces coachingu jako metodę doskonalenia umiejętności pracowników,
  • przygotowuje kadrę mentorów w organizacjach,
  • prowadzi badania preferencji oraz zachowań w oparciu o PRISM Brain Mapping,
  • wykonuje projekty wzmacniające efektywność zespołów zadaniowych,
  • opracowuje implementacje Systemu Ocen Okresowych.

Realizował działania psychologiczne dla personelu narażonego na ekspozycję na silny stres min. jako uczestnik V zmiany PKW w Iraku. Prowadził działania dedykowane budowaniu współpracy w zespołach zadaniowych, a także poprawy efektywności ich działania. Jest ekspertem w zakresie „team buildingu” out-doorowe. Brał m.in. udział w szkoleniach „Countering the psychology of terrorism and combat stress” prowadzonych przez Defense Institute for Medical Operation, seminarium „Post-Combat Psychological Adaptation of Military Personnel” w Kwaterze Głównej NATO w Brukseli

Szczegóły wydarzenia

Data wydarzenia 2019-10-26 08:30
Data zakończenia 2019-10-27 16:30
Całkowita liczba miejsc 20
Zarejestrowanych 16
Liczba wolnych miejsc 4
Koniec przyjmowania zapisów 2019-10-23 12:00
Lokalizacja Warszawa Siedziba MOIIB
Nie akceptujemy już rejestracji na to wydarzenie