ul. 1 Sierpnia 36 B, 02-134 Warszawa

Zarządzanie konfliktami i trudnymi sytuacjami pracowniczymi - WARSZTATY Z DOFINANSOWANIEM MOIIB

Korzyści ze szkolenia:

  • nauczysz się rozpoznawać otwarte i ukryte źródła konfliktów i zapobiegać ich rozwojowi,
  • opanujesz cykl OAPD -podstawowe narzędzie zarządzania konfliktem w zespole,
  • opracujesz wskaźniki pozwalające szybko dostrzec konflikt w zespole, 
  • udoskonalisz umiejętności radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi,
  • wyćwiczysz model rozwiązywania sytuacji konfliktowej,
  • zdiagnozujesz własne umiejętności rozwiązywania sytuacji konfliktowych i preferowany styl działania w konflikcie.
    Opracowanie indywidualnej metody wykorzystania nabytych umiejętności poprzez ZADANIE WDROŻENIOWE.
    będziesz zarządzał konfliktem poprzez zastosowanie zindywidualizowanych metod,
  • wykorzystasz konflikt do rozwoju siebie i grupy.

Wszystkim uczestnikom zapewniamy:

  1. Materiały dydaktyczne
  2. Torba, notes oraz długopis
  3. Catering (obiad oraz przerwy kawowe)

Terminy i godziny zajęć:
05.10.2019 r. 8:30-16:30
06.10.2019 r. 8:30-16:30

Koszt kursu:

Członek MOIIB - 250 zł brutto - kwota po dofinansowaniu z MOIIB.
Osoba niezrzeszona w MOIIB lub zawieszona - 550 zł brutto - pełna odpłatność.

Płatność on-line (wraz z podaniem danych do faktury)

realizowana jest podczas zapisu (etap końcowy).

Brak wpłaty może skutkować wykreśleniem Państwa z listy uczestników.

W przypadku niepowodzenia lub odrzucenia płatności on-line możliwa jest wpłata na konto MOIIB przelewem w terminie 3 dni od dokonania zapisu.

Dane do przelewu:  

45 8015 0004 0070 3930 2070 0003 (WBS O/Okęcie)
Mazowiecka Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa
1 Sierpnia 36B, 02-134 Warszawa

TYTUŁEM: Opłata za kurs KONFLIKT w dniach 05-06.10 - Imię i nazwisko uczestnika

Wystawiane są faktury VAT. Po dokonaniu wpłaty na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. należy przesłać potwierdzenie dokonania płatności oraz dane do faktury. Brak danych do faktury spowoduje automatycznie wystawienie dokumentu na osobę fizyczną (uczestnika)!

Program warsztatów:

  1. Czym jest konflikt?
    • typowe symptomy,
    • dynamika i fazy konfliktu,
    • po co nam konflikt?
    • metody rozwiązywania konfliktów: dyskusje, polemiki, negocjacje, mediacje, arbitraż.
  2. Źródła konfliktów i ich przyczyny pierwotne:
    • zła interpretacja faktów,
    • brak zrozumienia procesów,
    • konflikty w sferze wartości,
    • osobowościowe źródła konfliktów.
  3. Know-how konfliktu w zespole - ćwiczenie „nieefektywny zespół":
    • kiedy dochodzi do konfliktu - konflikt jako element związany z dynamiką grupy,
    • nastawienie wobec konfliktu - milczące założenia,
    • emocje w konflikcie - zniekształcenia w spostrzeganiu sytuacji,
    • natura konfliktu (konflikt „gorący" i „zimny"),
    • skutki niezauważania i zaniechania działania w sytuacji konfliktu,
    • nieefektywne zachowania w sytuacji konfliktowej: ignorowanie, odwlekanie, pokojowe współistnienie, deprecjonowanie, reorientacja, separacja, eskalacja,
    • cykl OAPD - jako główne narzędzie zarządzania konfliktem w zespole:ćwiczenie „lina".
  4. Diagnozowanie własnego stylu rozwiązywania konfliktów - ćwiczenie „4 style rozwiązywania konfliktu".
  5. Konflikt w relacji „przełożony-podwładny", „ja-współpracownik", 
    • analiza sytuacji czyli szukanie źródła konfliktu, case study:
    • rozpoznawanie potrzeb osób uwikłanych w konflikt - analiza w oparciu o interesy osób - „TAO konfliktu",
    • jak pracować z animozjami?
    • STRATEGIE rozwiązań..
  6. Kierowanie konfliktem:
    • aktywne i pasywne techniki reagowania na konflikt a postawiony cel,
    • plany działań,
    • warunki brzegowe do pracy z konfliktem,
    • jakie są „czynników sukcesu" i „czynniki porażki" w konflikcie?
    • komunikacja w konflikcie,
    • przy BRAKU WOLI WSPÓŁPRACY jednej lub kilku STRON -scenariusze działań.
  7. Plany działań i etapy rozwiązywania sytuacji konfliktowej - ćwiczenie „rada miasta Krakowa":
    • dostrzeganie konfliktu,
    • analiza sytuacji problemowej,
    • tworzenie rozwiązań,
    • ocena pomysłów i rozwiązań.
  8. Model rozwiazywania sytuacji konfliktowej, case study:
    • Faza I - wejście w konflikt,
    • Faza II - określenie interesów i potrzeb stron,
    • Faza II - określenie źródła konfliktu,
    • Faza IV - poszukiwanie rozwiązań,
    • Faza V - osiąganie porozumienia. 
  9. Jak PRZERAMOWAĆ konflikt na okazję do ROZWOJU jednostki i całego zespołu? Jak stworzyć mechanizmy zapobiegania konfliktom i skutecznego ich rozwiązywania?
  10. Sytuacje TRUDNE w pracy- sposoby reagowania, działania ZARADCZE:
    • demotywacja siebie i grupy, 
    • brak współpracy,
    • SOJSZE przeciwko grupie lub pojedynczej osobie,
    • pomówienia, OSKARŻENIA, nastawienia,
    • opór i jak radzić sobie z oporem w grupie, 
    • dyskryminacja,
    • typologia trudnych pracowników i sposoby postępowania.
  11. Trening prowadzenia rozmowy ukierunkowanej na zmianę sytuacji konfliktowej z wykorzystaniem cyklu OAPD i modelu rozwiązywania sytuacji konfliktowej - informacje zwrotne.
  12. Podsumowanie całości szkolenia:
    • Technika „most w przyszłość" - jak mogę wykorzystać nowe umiejętności w swojej codziennej pracy? - sesja informacji zwrotnych;
    • Przekazanie zadań wdrożeniowych: indywidualne zadanie wdrożeniowe sformułowane przez każdego z uczestników.

 

{nomultithumb}

Prowadzący: Piotr Sajewicz - HIGH5 Group

Praktyk zarządzania – zdobył unikatowe doświadczenie z zakresu zarządzania zespołem, komunikacji i działania w sytuacjach trudnych i kryzysowych odpowiadając za pracę 120 osobowego zespołu rozproszonego, funkcjonującego na terenie kraju i poza nim.

Absolwent Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego – specjalizacja psychologia zarządzania. Ukończył studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi a także Coachingu. Od 1995 r. realizuje projekty szkoleniowe i doradcze. Training & Development Manager HIGH5 Group sp. z o.o.. Certyfikowany Praktyk PRISM Brain Mapping.

Pracuje w obszarze Zarządzania Zasobami Ludzkim i Rozwoju Potencjału:

  • warsztaty z obszarów: komunikacji, zarządzania zespołem, przywództwa, oceniania, zarządzania konfliktem, zarządzania stresem, komunikacji, asertywności, zarządzania sobą w czasie.
  • prowadzi programy Train the Trainers,
  • wdraża proces coachingu jako metodę doskonalenia umiejętności pracowników,
  • przygotowuje kadrę mentorów w organizacjach,
  • prowadzi badania preferencji oraz zachowań w oparciu o PRISM Brain Mapping,
  • wykonuje projekty wzmacniające efektywność zespołów zadaniowych,
  • opracowuje implementacje Systemu Ocen Okresowych.

Realizował działania psychologiczne dla personelu narażonego na ekspozycję na silny stres min. jako uczestnik V zmiany PKW w Iraku. Prowadził działania dedykowane budowaniu współpracy w zespołach zadaniowych, a także poprawy efektywności ich działania. Jest ekspertem w zakresie „team buildingu” out-doorowe. Brał m.in. udział w szkoleniach „Countering the psychology of terrorism and combat stress” prowadzonych przez Defense Institute for Medical Operation, seminarium „Post-Combat Psychological Adaptation of Military Personnel” w Kwaterze Głównej NATO w Brukseli

Szczegóły wydarzenia

Data wydarzenia 2019-10-05 08:30
Data zakończenia 2019-10-06 16:30
Całkowita liczba miejsc 20
Zarejestrowanych 15
Liczba wolnych miejsc 5
Koniec przyjmowania zapisów 2019-10-01 12:00
Lokalizacja Warszawa Siedziba MOIIB