Warsztat - Trening asertywnego prowadzenia trudnych rozmów i rozwiązywania konfliktów – dwudniowe warsztaty stacjonarne z dofinansowaniem MOIIB

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • Opracujesz wskaźniki dla ASERTYWNEGO stylu  komunikacji w prowadzeniu trudnych rozmów.
  • Opiszesz machanizm KONFLIKTU i przećwiczysz TECHNIKI KOMUNIKACJI służące jego rozwiązaniu.
  • Poznasz zasady prowadzenia rozmowy z KONTROLĄ EMOCJI I BEZ PERSONALNEGO OCENIANIA
  • Przetrenujesz techniki POSTAWIENIA GRANIC i ASERTYWNEJ ODMOWY w odpowiedzi na nieakceptowane zachowania.

Wszystkim uczestnikom zapewniamy:

  • materiały
  • certyfikat
  • 30-dniowy e-mentoring
  • catering

Terminy i godziny zajęć:
14.06.2025 r. 8:30-16:30
15.06.2025 r. 8:30-16:30

Koszt kursu:

Członek MOIIB - 400 zł brutto 
Osoba niezrzeszona w MOIIB lub zawieszona - 650 zł brutto 

Płatność on-line (wraz z podaniem danych do faktury)
realizowana jest podczas zapisu (etap końcowy).

UWAGA !!! Zapis na warsztaty oznacza,

iż uczestnik zapoznał się z regulaminem, kosztami uczestnictwa i obowiązkiem uiszczenia opłaty.

W przypadku niepowodzenia lub odrzucenia płatności on-line możliwa jest wpłata na konto MOIIB.

W tym celu prosimy o kontakt z Działem Doskonalenia Zawodowego
tel. 22 828 34 10, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wystawiane są faktury VAT. Brak danych do faktury spowoduje automatycznie wystawienie dokumentu na osobę fizyczną (uczestnika)!

Program warsztatów:

  1. Zasady asertywnej komunikacji w sytuacji trudnej:
    1. Jak rozmawiać w sytuacji trudnej? Style komunikacji: asertywny – agresywny – bierny – lekceważący. Dlaczego współpracownicy tak się zachowują i komunikują? Nasi „trudni” współpracownicy i nasze zachowania – czyli, co jest akceptowane, a co nie.
    2. Po czym inni poznają mój styl komunikacji?  Wskaźniki dla stylu komunikacji w sytuacji problemowej a postawa wobec odbiorców – ćwiczenie „billbord”.  Wskazanie istotnych różnic w komunikacji i postawie.
    3. Partnerstwo komunikacyjne jako zdolność  egzekwowania własnych praw i szanowania praw innych. Asertywne reagowanie na manipulacje i agresje w rozmowie. Prawa asertywności  jako podstawa asertywnej postawy– „5 praw Fensterheima”. Świadomość własnych i innych praw w trudnych rozmowach – ćwiczenie zespołowe „moje prawa”.
  2. Konflikt: natura, przyczyny, funkcje i przebieg:
    1. Czym jest konflikt i kiedy możemy o nim mówić w zespole?
    2. Konflikt jako naturalny element dynamiki grupowej. Przyczyny i przebieg konfliktu – koło konfliktów Moore’a: relacje interpersonalne, komunikacja, organizacja pracy, wartości.
    3. Natura konfliktu: „gorący” i „zimny” – typologia  Rennie Fritchie.
    4. Typowe zachowania w sytuacji konfliktowej a przebieg konfliktu wg Jamesa T. Coleman’a – od problemu do osobistych zarzutów – ćwiczenie.
  3. Efektywne techniki rozwiązywania sytuacji konfliktowych:
    1. Rozwiązywania konfliktu u podstaw – „jądro konfliktu” – poznanie przyczyn konfliktu.        Pytania zanurzone i zagrażające w rozmowie nt. przyczyn konfliktu i interesów osób zaangażowanych w konflikt – ćwiczenie „sławne postaci”. 
    2. Preferencje komunikacji: czerwony – niebieski – żółty – zielony a dopasowanie komunikacji                    w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowej.
    3. Jak rozmawiać w sytuacji różnicy opinii, gdy chcemy przekonać innych do przyjęcia naszego rozwiązania.  Jak słuchać i słyszeć, chcąc znaleźć konstruktywne argumenty, a nie narzucać swoje stanowisko  – ćwiczenie „TAO”.
    4.  Style rozwiązywania konfliktu. Diagnoza preferencji stylu rozwiązywania sytuacji konfliktowej – materiał psychometryczny: rywalizacja, unikanie, uleganie, kompromis, współpraca.  Analiza preferencji a efektywność w rozwiązywaniu konfliktu.  Współpraca jako metoda rekomendowana w rozwiązywaniu konfliktu.
  4. Jak konstruktywnie działać, gdy jest naprawdę trudno:
    1. Technika OBRONA GRANIC jako partnerski sposób odpowiedzi  na nieakceptowane komunikaty i zachowania współpracowników – ćwiczenie.
    2. ASERTYWNE NIE – jak odmówić pewnie, ale nie agresywnie. „Trening odmowy”– ćwiczenie. Praktyczne stosowanie techniki „zdarta płyta". „Miodzio odmowy” czyli jak odmówić i nie popsuć wzajemnych relacji – ćwiczenie zespołowe.
  5. Jak zadbać o własne emocje w sytuacji trudnej:
    1. Mój styl radzenia sobie ze stresem – materiał psychometryczny.
    2. Szybkie plastry” – metody natychmiastowego redukowania napięcia emocjonalnego.
  6. Zakończenie i podsumowanie szkolenia:
    1. Przekazanie zadań rozwojowych: indywidualne zadanie wdrożeniowe sformułowane przez każdego z uczestników na podstawie Indywidualnego Planu Rozwoju, którego realizacja będzie praktyczną kontynuacją celów szkolenia. W czasie realizacji zadań wdrożeniowych uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość  bezpośredniego kontaktu z trenerem w celu omówienia przebiegu ich realizacji.

{nomultithumb}

Prowadzący: Piotr Sajewicz - HIGH5 Group

Psycholog, certyfikowany trener biznesu, praktyk zarządzania – zdobył unikatowe doświadczenie z zakresu zarządzania zespołem, komunikacji i działań w sytuacjach trudnych i kryzysowych odpowiadając za pracę 120 osobowego zespołu rozproszonego, funkcjonującego na terenie kraju i poza nim (szef wydziału Dowództwa Wojsk Lądowych w Warszawie. Training & Development Manager HIGH5 Group sp. z o.o.

Absolwent Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego – specjalizacja psychologia zarządzania, studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi a także Coachingu. Certyfikowany Praktyk PRISM Brain Mapping.

Ma ponad 20 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, głównie dla branży: przemysłowej, motoryzacyjnej, budowlanej, stoczniowej, chemicznej, lotniczej, technicznej.  W ramach szkoleń stosuje dodatkowo zaawansowane metody mentoringowe, facylitację,  dramę,  gry szkoleniowe. Szkoli trenerów  w procesach na kilku poziomach, trwających kilka miesięcy. Przeprowadził ponad 1500 dni treningów i warsztatów, z których otrzymuje bardzo wysokie oceny.

Pracuje w obszarze Zarządzania Zasobami Ludzkim i Rozwoju Potencjału:

  • warsztaty z obszarów: komunikacji, zarządzania zespołem, zmianą, przywództwa, zarządzania konfliktem, różnorodności międzypokoleniowej, zarządzania stresem, wypalenie zawodowe, interwencje kryzysowe, komunikacji, asertywności, zarządzania sobą w czasie,
  • prowadzi projekty rozwojowe dla kierowników produkcji, mistrzów, brygadzistów,
  • wdraża proces coachingu jako metodę doskonalenia umiejętności pracowników,
  • przygotowuje kadrę mentorów w organizacjach,
  • wykonuje projekty wzmacniające efektywność zespołów zadaniowych,
  • opracowuje implementacje Systemu Ocen Okresowych

Realizował działania psychologiczne dla personelu narażonego na ekspozycję na silny stres min. jako uczestnik V zmiany PKW w Iraku. Prowadził działania dedykowane budowaniu współpracy w zespołach zadaniowych, a także poprawy efektywności ich działania. Jest ekspertem w zakresie „team buildingu” out-doorowe. Brał m.in. udział w szkoleniach „Countering the psychology of terrorism and combat stress” prowadzonych przez Defense Institute for Medical Operation, seminarium „Post-Combat Psychological Adaptation of Military Personnel” w Kwaterze Głównej NATO w Brukseli

Szczegóły wydarzenia

Data wydarzenia 2025-06-14 08:30
Data zakończenia 2025-06-15 16:30
Całkowita liczba miejsc 12
Liczba wolnych miejsc 12
Lokalizacja Warszawa Siedziba MOIIB