ul. 1 Sierpnia 36 B, 02-134 Warszawa

Warsztat - Jak radzić sobie z brakiem zaufania w zespole i budować zaangażowanie? – dwudniowe warsztaty stacjonarne z dofinansowaniem MOIIB

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • Poznasz charakterystyki  GENERACJI PRACOWNIKÓW w zespole i określisz REKOMENDACJE do efektywnej współpracy.
  • Opiszesz DYSFUNKCJE i ICH PRZEZWYCIĘZANIE w pracy zespołowej.
  • Określisz preferencje do pełnienia RÓL ZESPOŁOWYCH.
  • Przećwiczysz EXPOSE w określaniu zasad działania zespołu.
  • Opiszesz poziomy działania  zespołu i zasady budowania WSPÓŁPRACY – efektu SYNERGII.
  • Poznasz czynniki budujące ZAANGAŻOWANIE w realizacji zadań.
  • Zbudujesz DEKALOG WSPÓŁPRACY – zasady działania efektywnego zespołu

Wszystkim uczestnikom zapewniamy:

  • materiały
  • certyfikat
  • 30-dniowy e-mentoring
  • catering

Terminy i godziny zajęć:
24.05.2025 r. 8:30-16:30
25.05.2025 r. 8:30-16:30

Koszt kursu:

Członek MOIIB - 400 zł brutto 
Osoba niezrzeszona w MOIIB lub zawieszona - 650 zł brutto 

Płatność on-line (wraz z podaniem danych do faktury)
realizowana jest podczas zapisu (etap końcowy).

UWAGA !!! Zapis na warsztaty oznacza,

iż uczestnik zapoznał się z regulaminem, kosztami uczestnictwa i obowiązkiem uiszczenia opłaty.

W przypadku niepowodzenia lub odrzucenia płatności on-line możliwa jest wpłata na konto MOIIB.

W tym celu prosimy o kontakt z Działem Doskonalenia Zawodowego
tel. 22 828 34 10, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wystawiane są faktury VAT. Brak danych do faktury spowoduje automatycznie wystawienie dokumentu na osobę fizyczną (uczestnika)!

Program warsztatów:

  1. Generacje w pracy – czyli z kim współpracujemy w zespole?:
    1. Kto jest kto czyli pokolenia: BB – X – Y – Z.  Identyfikacja pokoleń – z  czego wynika przynależność do generacji: data urodzenia czy wartości i postawy życiowe?
    2. Fakty i mity o „Zzetowanych” a ich mocne strony i obszary rozwojowe. Potrzeby – wartości – postawy – pokolenia Z w pracy. Nie są tacy jak my – czyli jaki jest potencjał pokolenia Z?
    3. Rekomendacje do współpracy:
      1. Potrzeby i oczekiwania  pokolenia Z wobec szefa i firmy – jakie są i jak im sprostać?
      2. Komunikacja z „Z – tami” – czy stać menedżera na brak dopasowania?
      3. Jak delegować zadania, aby zmotywować do działania i aby zostało wykonane zgodnie z oczekiwaniem?                                        
      4. Motywatory i informacje zwrotne – czy prawdą jest, że tylko pieniądze ich motywują? Jak przekazać negatywny feedback, aby został konstruktywnie odebrany przez Z?                                                                                                               
      5. Bycie autorytetem dla generacji Z – budowanie przez menedżera asertywnych relacji                               i gotowość do wspierania Z.
  2. Co czyni zespół efektywnym?:
    1. Dysfunkcje pracy zespołowej wg. P. Lenconiego a efektywność działania zespołu zadaniowego:
      1. Brak zaufania
      2. Obawa przed konfliktem
      3. Brak zaangażówania
      4. Unikanie odpowiedzialności
      5. Brak dbałości o wyniki
    2. Jak przezwycięzać dysfunkcje pracy zespołowej – dobre praktyki.
    3. Role zespołowe – „typologia Belbina” a świadomość własnych i innych osób preferencji do określonych działań i komunikacji.
    4. Poziomy współpracy, a  relacje w zespole: walka – rywalizacja – współistnienie –współpraca.  Zgodna orkiestra zadaniowa – osiąganie efektu synergii – gra: „tratwa”.
    5. Co czyni zespół efektywnym? – zasady regulujące prace zespołu.  „Expose” jako narzędzie komunikacji zasad realizacji zadań w zespole.
  3. Efektywna współpraca w zespole – integracja wokół wspólnego celu w realizacji zadań:
    1. Zespół jako grupa mająca współny cel i wspierająca się. Podział ról i wzajemna pomoc                                 w zespołowym osiąganiu wyniku – ćwiczenie „stocznia”.
    2. Praca zespołu jako systemu naczyń połaczonych – ćwiczenie „tor dla kulek”.  Wpływ poszczególnych osób/ zespołów na wynik całościowy.
    3. Planowanie i organizacja realizacji zadań w zespole. Koncentracja na wyniku i zaangażowanie jako warunki długoterminowego działania – ćwiczenie „webmaster”.
    4. Optymalizacja działania zespołu – co możemy zrobić, aby podnieść efektywność działań – ćwiczenie „deski”.
  4. Budowanie zaangażowania w zespole:
    1. Zaangażowanie 3.0 – D. Pink:
      1. sprawstwo
      2. rozwój
      3. poczucie sensu.
    2. Nastawienie proaktywne w pracy. „Strefa zainteresowania i strefa wpływu” –  ćwiczenie zespołowe, na co mogę wpływać realizując zadania.
    3. „Odpowiedzialność za wyniki i współpracę w zespole” – ćwiczenie zespołowe wypracowanie pożądanych działań i sposobów komunikacji. Indywidualna i zespołowa autodiagnoza poziomu zachowań odpowiedzialnych.
  5. Podsumowanie całości szkolenia:
    1. Przegląd zagadnień ćwiczonych w trakcie szkolenia.
    2. Przekazanie zadań wdrożeniowych: indywidualne zadanie wdrożeniowe sformułowane przez każdego z uczestników, którego realizacja będzie praktyczną kontynuacją celów szkolenia.

{nomultithumb}

Prowadzący: Piotr Sajewicz - HIGH5 Group

Psycholog, certyfikowany trener biznesu, praktyk zarządzania – zdobył unikatowe doświadczenie z zakresu zarządzania zespołem, komunikacji i działań w sytuacjach trudnych i kryzysowych odpowiadając za pracę 120 osobowego zespołu rozproszonego, funkcjonującego na terenie kraju i poza nim (szef wydziału Dowództwa Wojsk Lądowych w Warszawie. Training & Development Manager HIGH5 Group sp. z o.o.

Absolwent Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego – specjalizacja psychologia zarządzania, studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi a także Coachingu. Certyfikowany Praktyk PRISM Brain Mapping.

Ma ponad 20 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, głównie dla branży: przemysłowej, motoryzacyjnej, budowlanej, stoczniowej, chemicznej, lotniczej, technicznej.  W ramach szkoleń stosuje dodatkowo zaawansowane metody mentoringowe, facylitację,  dramę,  gry szkoleniowe. Szkoli trenerów  w procesach na kilku poziomach, trwających kilka miesięcy. Przeprowadził ponad 1500 dni treningów i warsztatów, z których otrzymuje bardzo wysokie oceny.

Pracuje w obszarze Zarządzania Zasobami Ludzkim i Rozwoju Potencjału:

  • warsztaty z obszarów: komunikacji, zarządzania zespołem, zmianą, przywództwa, zarządzania konfliktem, różnorodności międzypokoleniowej, zarządzania stresem, wypalenie zawodowe, interwencje kryzysowe, komunikacji, asertywności, zarządzania sobą w czasie,
  • prowadzi projekty rozwojowe dla kierowników produkcji, mistrzów, brygadzistów,
  • wdraża proces coachingu jako metodę doskonalenia umiejętności pracowników,
  • przygotowuje kadrę mentorów w organizacjach,
  • wykonuje projekty wzmacniające efektywność zespołów zadaniowych,
  • opracowuje implementacje Systemu Ocen Okresowych

Realizował działania psychologiczne dla personelu narażonego na ekspozycję na silny stres min. jako uczestnik V zmiany PKW w Iraku. Prowadził działania dedykowane budowaniu współpracy w zespołach zadaniowych, a także poprawy efektywności ich działania. Jest ekspertem w zakresie „team buildingu” out-doorowe. Brał m.in. udział w szkoleniach „Countering the psychology of terrorism and combat stress” prowadzonych przez Defense Institute for Medical Operation, seminarium „Post-Combat Psychological Adaptation of Military Personnel” w Kwaterze Głównej NATO w Brukseli

Szczegóły wydarzenia

Data wydarzenia 2025-05-24 08:30
Data zakończenia 2025-05-25 16:30
Całkowita liczba miejsc 12
Liczba wolnych miejsc 8
Lokalizacja Warszawa Siedziba MOIIB