Warsztat - Trening asertywnego prowadzenia trudnych rozmów i rozwiązywania konfliktów – dwudniowe warsztaty stacjonarne z dofinansowaniem MOIIB
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- Opracujesz wskaźniki dla ASERTYWNEGO stylu komunikacji w prowadzeniu trudnych rozmów.
- Opiszesz machanizm KONFLIKTU i przećwiczysz TECHNIKI KOMUNIKACJI służące jego rozwiązaniu.
- Poznasz zasady prowadzenia rozmowy z KONTROLĄ EMOCJI I BEZ PERSONALNEGO OCENIANIA
- Przetrenujesz techniki POSTAWIENIA GRANIC i ASERTYWNEJ ODMOWY w odpowiedzi na nieakceptowane zachowania.
Wszystkim uczestnikom zapewniamy:
- materiały
- certyfikat
- 30-dniowy e-mentoring
- catering
Terminy i godziny zajęć:
14.06.2025 r. 8:30-16:30
15.06.2025 r. 8:30-16:30
Koszt kursu:
Członek MOIIB - 400 zł brutto
Osoba niezrzeszona w MOIIB lub zawieszona - 650 zł brutto
Płatność on-line (wraz z podaniem danych do faktury)
realizowana jest podczas zapisu (etap końcowy).
UWAGA !!! Zapis na warsztaty oznacza,
iż uczestnik zapoznał się z regulaminem, kosztami uczestnictwa i obowiązkiem uiszczenia opłaty.
W przypadku niepowodzenia lub odrzucenia płatności on-line możliwa jest wpłata na konto MOIIB.
W tym celu prosimy o kontakt z Działem Doskonalenia Zawodowego
tel. 22 828 34 10, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wystawiane są faktury VAT. Brak danych do faktury spowoduje automatycznie wystawienie dokumentu na osobę fizyczną (uczestnika)!
Program warsztatów:
- Zasady asertywnej komunikacji w sytuacji trudnej:
- Jak rozmawiać w sytuacji trudnej? Style komunikacji: asertywny – agresywny – bierny – lekceważący. Dlaczego współpracownicy tak się zachowują i komunikują? Nasi „trudni” współpracownicy i nasze zachowania – czyli, co jest akceptowane, a co nie.
- Po czym inni poznają mój styl komunikacji? Wskaźniki dla stylu komunikacji w sytuacji problemowej a postawa wobec odbiorców – ćwiczenie „billbord”. Wskazanie istotnych różnic w komunikacji i postawie.
- Partnerstwo komunikacyjne jako zdolność egzekwowania własnych praw i szanowania praw innych. Asertywne reagowanie na manipulacje i agresje w rozmowie. Prawa asertywności jako podstawa asertywnej postawy– „5 praw Fensterheima”. Świadomość własnych i innych praw w trudnych rozmowach – ćwiczenie zespołowe „moje prawa”.
- Konflikt: natura, przyczyny, funkcje i przebieg:
- Czym jest konflikt i kiedy możemy o nim mówić w zespole?
- Konflikt jako naturalny element dynamiki grupowej. Przyczyny i przebieg konfliktu – koło konfliktów Moore’a: relacje interpersonalne, komunikacja, organizacja pracy, wartości.
- Natura konfliktu: „gorący” i „zimny” – typologia Rennie Fritchie.
- Typowe zachowania w sytuacji konfliktowej a przebieg konfliktu wg Jamesa T. Coleman’a – od problemu do osobistych zarzutów – ćwiczenie.
- Efektywne techniki rozwiązywania sytuacji konfliktowych:
- Rozwiązywania konfliktu u podstaw – „jądro konfliktu” – poznanie przyczyn konfliktu. Pytania zanurzone i zagrażające w rozmowie nt. przyczyn konfliktu i interesów osób zaangażowanych w konflikt – ćwiczenie „sławne postaci”.
- Preferencje komunikacji: czerwony – niebieski – żółty – zielony a dopasowanie komunikacji w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowej.
- Jak rozmawiać w sytuacji różnicy opinii, gdy chcemy przekonać innych do przyjęcia naszego rozwiązania. Jak słuchać i słyszeć, chcąc znaleźć konstruktywne argumenty, a nie narzucać swoje stanowisko – ćwiczenie „TAO”.
- Style rozwiązywania konfliktu. Diagnoza preferencji stylu rozwiązywania sytuacji konfliktowej – materiał psychometryczny: rywalizacja, unikanie, uleganie, kompromis, współpraca. Analiza preferencji a efektywność w rozwiązywaniu konfliktu. Współpraca jako metoda rekomendowana w rozwiązywaniu konfliktu.
- Jak konstruktywnie działać, gdy jest naprawdę trudno:
- Technika OBRONA GRANIC jako partnerski sposób odpowiedzi na nieakceptowane komunikaty i zachowania współpracowników – ćwiczenie.
- ASERTYWNE NIE – jak odmówić pewnie, ale nie agresywnie. „Trening odmowy”– ćwiczenie. Praktyczne stosowanie techniki „zdarta płyta". „Miodzio odmowy” czyli jak odmówić i nie popsuć wzajemnych relacji – ćwiczenie zespołowe.
- Jak zadbać o własne emocje w sytuacji trudnej:
- Mój styl radzenia sobie ze stresem – materiał psychometryczny.
- „Szybkie plastry” – metody natychmiastowego redukowania napięcia emocjonalnego.
- Zakończenie i podsumowanie szkolenia:
- Przekazanie zadań rozwojowych: indywidualne zadanie wdrożeniowe sformułowane przez każdego z uczestników na podstawie Indywidualnego Planu Rozwoju, którego realizacja będzie praktyczną kontynuacją celów szkolenia. W czasie realizacji zadań wdrożeniowych uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość bezpośredniego kontaktu z trenerem w celu omówienia przebiegu ich realizacji.
{nomultithumb} |
Prowadzący: Piotr Sajewicz - HIGH5 Group Psycholog, certyfikowany trener biznesu, praktyk zarządzania – zdobył unikatowe doświadczenie z zakresu zarządzania zespołem, komunikacji i działań w sytuacjach trudnych i kryzysowych odpowiadając za pracę 120 osobowego zespołu rozproszonego, funkcjonującego na terenie kraju i poza nim (szef wydziału Dowództwa Wojsk Lądowych w Warszawie. Training & Development Manager HIGH5 Group sp. z o.o. Absolwent Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego – specjalizacja psychologia zarządzania, studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi a także Coachingu. Certyfikowany Praktyk PRISM Brain Mapping. Ma ponad 20 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, głównie dla branży: przemysłowej, motoryzacyjnej, budowlanej, stoczniowej, chemicznej, lotniczej, technicznej. W ramach szkoleń stosuje dodatkowo zaawansowane metody mentoringowe, facylitację, dramę, gry szkoleniowe. Szkoli trenerów w procesach na kilku poziomach, trwających kilka miesięcy. Przeprowadził ponad 1500 dni treningów i warsztatów, z których otrzymuje bardzo wysokie oceny. |
Pracuje w obszarze Zarządzania Zasobami Ludzkim i Rozwoju Potencjału:
Realizował działania psychologiczne dla personelu narażonego na ekspozycję na silny stres min. jako uczestnik V zmiany PKW w Iraku. Prowadził działania dedykowane budowaniu współpracy w zespołach zadaniowych, a także poprawy efektywności ich działania. Jest ekspertem w zakresie „team buildingu” out-doorowe. Brał m.in. udział w szkoleniach „Countering the psychology of terrorism and combat stress” prowadzonych przez Defense Institute for Medical Operation, seminarium „Post-Combat Psychological Adaptation of Military Personnel” w Kwaterze Głównej NATO w Brukseli |
Szczegóły wydarzenia
Data wydarzenia | 2025-06-14 08:30 |
Data zakończenia | 2025-06-15 16:30 |
Całkowita liczba miejsc | 12 |
Liczba wolnych miejsc | 12 |
Lokalizacja | Warszawa Siedziba MOIIB |