ul. 1 Sierpnia 36 B, 02-134 Warszawa

Czytaj więcej...Varso Tower – najwyższy budynek w Unii Europejskiej powstaje w centrum Warszawy przy ul. Chmielnej, w bezpośrednim sąsiedztwie Dworca Centralnego. Od 1955 r. najwyższym budynkiem w Warszawie był Pałac Kultury i Nauki mierzący 237 m. Nowopowstający Varso Tower pobije ten rekord, mierząc 310 m.  Dnia 19.09.2018 r. członkowie Mazowieckiej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z członkami Koła Młodych odwiedzili budowę wieżowca. Deweloper, a zarazem Generalny Wykonawca – firma HB Reavis w ramach inwestycji oprócz głównego budynku wykonuje także Varso 1 o wysokości 80 m oraz Varso 2 o wysokości 90 m. Całość będzie stanowiła kompleks połączony z galerią północną oraz zachodnią Dworca Centralnego oraz wyjściem dla pieszych na al. Jana Pawła II. Obecnie na budowie wykonywana jest cześć podziemna budynków składająca się z trzech czterokondygnacyjnych garaży połączonych ze sobą.  Ze względu na położenie w centrum miasta ten etap budowy jest najtrudniejszy w całej inwestycji. Wiodącą technologią wykonywania ścian garażu podziemnego są ściany szczelinowe, które dobrze sprawdzają się przy gęstej zabudowie.

Czytaj więcej...Dnia 26.07.2018r Koło Młodych Inżynierów MOIIB  zorganizowało dla wszystkich członków Mazowieckiej Izby Inżynierów Budownictwa, kolejny już wyjazd techniczny na budowę Centrum Handlowego „Nowa Stacja” w Pruszkowie. Nowo budowana Galeria jest jedną z większych  inwestycji tego typu w tym rejonie oraz pierwszą dużą  Galerią Handlową w Pruszkowie.

Czytaj więcej...W dużych aglomeracjach miejskich takich jak Warszawa, cechujących się bardzo dużym natężeniem ruchu drogowego, budowa lądowisk dla śmigłowców przynosi oczekiwane rezultaty, a rozwijanie tego typu infrastruktury jest bardzo ważne. Już we wrześniu 2018 r. na dachu Szpitala Klinicznego Dzieciątka Jezus w Warszawie przy ul. Lindleya będą mogły wylądować pierwsze śmigłowce Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Względy techniczne wpłynęły na przyjęte rozwiązanie płyty lądowiska jako kwadrat o wymiarach 21 m x 21 m. Na zewnątrz płyty zamontowano kratę pomostową, a dalej w kierunku zewnętrznym siatkę bezpieczeństwa o szerokości 1,5 m.

Czytaj więcej...W październiku 2018 r. będzie można przejechać długo wyczekiwanym odcinkiem trasy S-7 Gdańsk (A-1) - Elbląg (S-22).  Trasa S-7 jest ważnym szlakiem komunikacyjnym, który docelowo ma połączyć Trójmiasto z Warszawą oraz w dalszej kolejności z Kielcami i Rabką co ma stanowić połączenie aglomeracji gdańskiej, warszawskiej oraz krakowskiej. Droga ta będzie jednym z głównych korytarzy transportowych w kraju, ponieważ obok autostrady A1 to właśnie ona będzie jedną z podstawowych dróg prowadzących nad polskie morze. Jednak dla mieszkańców Pomorza to właśnie odcinek Gdańsk - Elbląg jest najważniejszym odcinkiem krajowej S-7. Budowa została podzielona na dwa odcinki: odcinek I Koszwały - Nowy Dwór Gdański długości 20,5 km i odcinek II Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo długości 19,1 km.  Budowa odcinka I realizowana jest przez czeską firmę Metrostav. Zaawansowana jest w ok. 78 proc. Oprócz budowy samej drogi w ramach inwestycji przewidziano także realizację m. in. dwóch węzłów drogowych „Cedry Małe” oraz „Dworek”, budowę 12 obiektów mostowych, w tym największy MA-09 biegnący nad rzeką Wisłą o długości prawie 1 km, oraz jednego tunelu. Budowa obejmuje także wykonanie przepustów drogowych, przebudowę istniejących dróg, budowę i przebudowę infrastruktury podziemnej, zbiorników retencyjnych, ekranów akustycznych. Most MA-09 wykonywany jest metodą nasuwania podłużnego poszczególnych segmentów. Wykonywane są one niezależnie jako prefabrykaty a następnie wciągane na podpory za pomocą belki dziobowej. Technologia ta pozwala na budowę 28 mb ustroju tygodniowo.

Czytaj więcej...W Ożarowie Mazowieckim trwa budowa nowoczesnej hali sportowej z wielofunkcyjnym boiskiem i widownią dla 520 osób wraz z otwartym boiskiem do piłki nożnej o nawierzchni trawiastej.  13 grudnia 2017 r. członkowie Koła Młodych Inżynierów MOIIB na czele z przewodniczącym Radosławem Cichockim odwiedzili budowę hali. Spotkanie rozpoczęło się od rozmowy z kierownikiem budowy Robertem Grygorukiem, który opowiedział o technologii budowy hali stalowych. Następnie uczestnicy wycieczki zwiedzili cały obiekt.

Podkategorie